خبر
خوب نیوز

آهنگ جدید محمد لطفی به نام «یعنی نمیدونی» ویژگی های ظاهری پرینتر لیزری HP Laserjet Pro M15a: آهنگ جدید شاهین بنان به نام «خیال نکن نبودت عادت شده» مراحل انجام حمله هکری چیست؟ معرفی 6 مرحله هک و انگیزه هکرها راهنمای جراحی سینه توسط متخصص زیبایی آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «تو حق داری» آهنگ جدید مجید خراطها به نام «ولی من یه لحظه یادت از سرم بیرون نمیره» ترفند بدست آوردن روزانه 20 هزار فالوور اینستاگرام چرا به بیان نیاز داریم؟ غلامحسین مظلومی درگذشت پنج توضیح چرا فیسبوک برای فالوور اینستاگرام بدترین امکان است شارژ کارتریج چگونه انجام می‌شود؟ آهنگ جدید میثم ابراهیمی به نام «من همه چیزم قبل تو انگار یخ زده سرده» دوره فیشیال پوست در تهران fatemehhabashi.com روش‌ها بسیار آسان برای مطالعه همه چیز درباره درمان اضطراب ریمیکس جدید گرشا رضایی به نام «ریمیکس دریا دریا» تفاوت بین چشم پزشک و بینایی سنج چیست؟ پلاگین فرم ساز cformsII


تفاوت بین چشم پزشک و بینایی سنج چیست؟



در صورت نیاز به معاینه چشم، مطمئن شوید که فرد مناسب را می بینید. چشم پزشکان، چشم پزشکان و چشم پزشکان بخشی از تیم مراقبت های پزشکی هستند که مردم اغلب به آنها مراجعه می کنند. هر یک از آنها نقش مهمی در ارائه مراقبت های پزشکی دارند، اما بسیاری از افراد در مورد متخصصان مختلف و نقش آنها در حفظ سلامت بینایی سردرگم هستند. سطح آموزش و تخصص (و نوع خدماتی که هر کدام مجوز ارائه می کنند) در بین انواع ارائه دهندگان مراقبت از چشم بسیار متفاوت است. در این مقاله از مجله Dermancade این تفاوت را برای شما بررسی می کنیم.

چشم پزشک: خدمات مراقبت از چشم و جراحی

چشم پزشک یک پزشک یا استئوپات است که در مراقبت از چشم و بینایی تخصص دارد. چشم پزشکان دو دوره آموزشی 12-13 ساله را می گذرانند و دارای مجوز پزشکی و جراحی هستند. این آموزش پیشرفته، چشم پزشکان را قادر می سازد تا طیف وسیع تری از بیماری ها را نسبت به چشم پزشکان و اپتومتریست ها تشخیص و درمان کنند. آموزش عمومی یک مدرک چهار ساله است که پس از حداقل هشت سال تحصیل پزشکی اعطا می شود. برای مشاوره بیشتر می توانید با مشاوره آنلاین چشم پزشک مشورت کنید.

چشم پزشکان همه بیماری های چشم را تشخیص و درمان می کنند، جراحی چشم را انجام می دهند و برای اصلاح مشکلات بینایی عینک و لنز تهیه می کنند. بسیاری از چشم پزشکان نیز در تحقیقات علمی در مورد علل و درمان بیماری های چشمی و مشکلات بینایی مشارکت دارند. از آنجایی که اپتومتریست ها پزشک عمومی نیز محسوب می شوند، گاهی اوقات می توانند سایر مشکلات پزشکی را که مستقیماً به چشم مربوط نمی شود، شناسایی کرده و بیمار را برای درمان به متخصص مناسب تری ارجاع دهند.

آنها طیف کاملی از خدمات چشم پزشکی را ارائه می دهند:

خدمات بینایی، از جمله معاینه چشم

مراقبت از چشم (برای بیماری هایی مانند گلوکوم، سوزش و سوختگی های شیمیایی)

جراحی چشم (برای آب مروارید، آب مروارید، گلوکوم و سایر مشکلات چشمی)

تشخیص و درمان بیماری های چشمی مرتبط با سایر بیماری ها مانند دیابت یا آرتریت

جراحی پلاستیک (برای رفع افتادگی پلک یا صاف کردن چین و چروک)

پزشکان متخصص: آموزش و آموزش اضافی برای نیازهای چشمی خاص

در حالی که چشم پزشکان برای درمان همه مشکلات و بیماری های چشمی آموزش دیده اند، برخی در زمینه خاصی از چشم پزشکی و جراحی چشم تخصص دارند. به این فرد متخصص می گویند. این فرد معمولاً یک یا دو سال را در آموزش عمیق تر (فلوشیپ) در یکی از رشته های تخصصی تر مانند گلوکوم، شبکیه چشم، قرنیه، اطفال، جراحی مغز و اعصاب، جراحی پلاستیک چشم یا موارد دیگر می گذراند. این آموزش و دانش اضافی، چشم پزشک را برای مراقبت از یک بیماری پیچیده یا خاص در نواحی خاصی از بیماری چشم یا گروه خاصی از بیماران آماده می کند.

اپتومتریست: خدمات چشم پزشکی و چشم

اپتومتریست ها متخصصان مراقبت های اولیه بینایی هستند، از غربالگری و اصلاح بینایی گرفته تا تشخیص، درمان و مدیریت تغییرات بینایی. بینایی‌شناس پزشک نیست. یک اپتومتریست پس از دو تا چهار سال تحصیل در دانشگاه، مدرک بینایی سنجی را دریافت می کند و پس از آن چهار سال مدرسه بینایی سنجی را می گذراند. آنها اپتومتریست دارای مجوز هستند و خدمات آنها شامل معاینه چشم و آزمایش بینایی، تجویز لنزهای تماسی، تشخیص بیماری های چشم و تجویز دارو برای سایر بیماری های چشمی است. بسیاری از اپتومتریست ها و اپتومتریست ها به عنوان یک تیم با هم کار می کنند. در ایالات متحده، آنچه اپتومتریست ها برای بیماران مجوز دارند می تواند از ایالت به ایالت دیگر متفاوت باشد.

آنها بر مراقبت از چشم تمرکز می کنند:

معاینه چشم و آزمایش بینایی انجام می شود.

آنها بیماری هایی مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم را درمان می کنند.

عینک و لنز تجویز می کنند.

آنها بصری و بینایی را فراهم می کنند.

آنها بیماری های چشمی، آسیب ها و اختلالات را تشخیص می دهند.

اپتومتریست

اپتومتریست ها متخصصانی هستند که برای طراحی و ارزیابی لنزها و فریم های تماسی، لنزهای تماسی و سایر دستگاه های تصحیح بینایی آموزش دیده اند. آنها از نسخه های چشمی یا بینایی سنجی استفاده می کنند، اما آزمایش های بینایی یا اصلاح اصلاحی بینایی را انجام نمی دهند. تولیدکنندگان عینک مجاز به تشخیص یا درمان بیماری های چشمی نیستند.

تامین، تعمیر و نگهداری عینک، فریم و لنز تماسی

اندازه گیری صورت

ما به شما کمک می کنیم تصمیم بگیرید کدام لنز و فریم بهتر است.

سفارش و بررسی محصولات، از جمله لنزهای تماسی و لنزهای تماسی

در زمان مناسب به مراقب چشم مناسب مراجعه کنید.

بدون بینایی سالم، کار، بازی، رانندگی یا تشخیص چهره افراد دشوار است. عوامل زیادی می توانند بر بینایی فرد تأثیر بگذارند، از جمله سایر بیماری های چشمی مانند فشار خون بالا یا دیابت. اگر یکی از اعضای خانواده مشکل بینایی داشته باشد، می تواند شما را نیز مستعد ابتلا به این بیماری کند. گلوکوم ممکن است در هر زمانی رخ دهد. اکثر تغییرات در بینایی در ابتدا ظریف هستند و تشخیص آنها دشوار است.

اگر معاینه کامل چشم انجام نداده اید، آکادمی چشم پزشکی آمریکا توصیه می کند که همه افراد تا سن 40 سالگی معاینه کامل چشم را انجام دهند و همچنین باید توسط چشم پزشک توصیه شود. حتی اگر سالم هستید، مهم است که یک معاینه اولیه چشم داشته باشید تا بتوانید معاینات بعدی را مقایسه کنید و هر گونه تغییر یا مشکل را تشخیص دهید.

علائم احتمالی زیادی برای بیماری چشم وجود دارد. اگر نگران چشم یا بینایی خود هستید، به چشم پزشک مراجعه کنید. یک آزمایش کامل بینایی توسط چشم پزشک می تواند اولین قدم برای نجات بینایی شما باشد.
............

 

رفرنس: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-چشم-شیراز




نویسنده : javid تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402

پلاگین فرم ساز cformsII


یکی از مواردی که باعث محبوبیت وردپرس در بین وب مسترها شده است، وجود امکانات اضافی است. یکی از این ویژگی ها استفاده از افزونه های فرم ساز است. ما در مورد یکی از این افزونه ها با شما صحبت خواهیم کرد. بیایید وبلاگ را دنبال کنیم

معمولا طراحی فرم های مختلف برای هر برنامه نویسی کار سختی محسوب می شود. اما امروز می خواهیم برای شما که وردپرس را به عنوان سیستم مورد نظر خود انتخاب کرده اید افزونه ای به نام cformsII به شما معرفی کنیم. با نصب این افزونه به راحتی می توانید هر شکلی را با هر نوع سبک فیلد شکل دهید.

این افزونه ویژگی های زیادی دارد که به اختصار به برخی از آنها اشاره می کنم

طراحی فرم های چند صفحه ای

راه آسان برای پر کردن و ارسال فرم ها

شروع کار با یک روش از پیش طراحی شده آسان است

امکان ارسال فرم در آژاکس

امکان آپلود عکس و فایل با فرم

کافیست افزونه را از ما دانلود و نصب کنید و پس از فعال سازی فرم خود را بسازید و به صفحه مورد نظر خود اضافه کنید یا با استفاده از دکمه افزودن در ویرایشگر در حالت بصری آن را متن کنید.

بیشتر بخوانید: https://blogten.ir/cformsii-plugin/  




نویسنده : javid تاریخ : جمعه 16 تير 1402

vlan چیست؟ آشنایی با انواع آن

در ابتدای مقاله با سوال vlan چیست سعی میکنیم بحث رو بازتر کنیم تا به بیشتر سوالات مون در کمترین حجم ممکن پاسخ داده بشه و سعی میکنیم تا با انواع، مزایا و معایب vlan آشنا بشیم.

vlan چیست؟
اولین سوالی که برای ما ممکن است پیش بیاید و پیش نیاز مراحل بعدی مقاله میتونه باشه این هست که vlan چیست؟ در لغت ما حرف V رو در ابتدای این کلمه داریم که مخفف کلمه ی Virtual میباشد که معنای مجازی میدهد..

LAN مجازی یک شبکه ی محلی از کامپیوتر های شبکه است که مسیر هایی برای برقراری ارتباط با سرور در همان محدوده رو پیاده میکند.

انواع vlan
با توجه به نوع استفاده ما 5 نوع VLAN داریم که به شرح زیر است:

Management VLAN
Data VLAN
Voice VLAN
Default VLAN
Native VLAN
مزایا و معایب vlan
یکی از مزیت های vlan که مزیت اصلی آن محسوب می شود این است که اندازه ی دامنه های پخش رو کاهش می دهد. اگر یک بسته ی تزریق شده به شبکه داشته باشیم ممکن است منجر به یک حمله ی سایبری شود و این مورد می تواند یک عیب برای vlan محسوب شود.

اگر شما نیاز داشته باشید که از vlan استفاده کنید میبایست حداقل 200 دستگاه در شبکه ی محلی خودتون داشته باشید و این مورد رو می توانیم به چشم یک نقطه ضعف ببینیم.

از اینکه با این مقاله ی جوان ایرانی همراه بودین سپاسگذاریم و پیشنهاد میکنیم تا از دیگر مطالب در دسته بندی تکنولوژی دیدن کنید.

vlan چیست؟ آشنایی با انواع آن




نویسنده : javid تاریخ : یک شنبه 4 تير 1402

آهنگ جدید مهدی احمدوند به نام «تو از پرواز میگفتی هوات بوی سقوط میداد»

متن آهنگ تو از پرواز میگفتی هوات بوی سقوط میداد مهدی احمدوند

 

به چشمای تو مشکوکم به دنیای نفس گیرت
به چشمات که میگفت چیزی ازم نمیشه دستگیرت
تا بودی این نگاه من تو چشمای تو جون میداد
اگه چشمای تو میخواست بهم حس جنون میداد
تو از پرواز میگفتی هوات بوی سقوط میداد
میدونستم ولی چشمات بهم حق السکوت میداد
سقوط زندگیمونو با چشمای خودم دیدم
منو آسون رها کردی تورو آسوده بخشیدم
یکی پای منو انگار از احساس تو قطع کرده
کدوم مسیرو باید رفت که بازم بازی برگرده
یه تب به حال من دادی که تو مرگم زمین گیرم
میدونم که همین روزا تو دنیای تو میمیرم

 

https://musicdel.ir/single-tracks/176946/




نویسنده : javid تاریخ : جمعه 2 تير 1402



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به خبر مي باشد.